Lisa talgud
2024. aasta annetamistalgute fookuses on läbipaistvus ja usaldusväärsus. Paneme korraldajatena rõhku talgute kvaliteedile ja ka annetuste kogumise hea tava järgimisele. Sellega seoses on registreerimise aluseks annetuste kogumise hea tavaga liitumine ja selle rakendamine oma tegevustes. Meil võib pärast su ühingu talgute registreerimist tekkida lisaküsimusi või ettepanekuid, kuidas oma talguid täiendada. Sellisel juhul võtame sinuga esimesel võimalusel ühendust. Kui sinu organisatsioon ei ole veel hea tavaga liitunud, siis loe rohkem siit ja võta pärast hea tavaga tutvumist ühendust annetuste kogujate võrgustiku eestvedaja Heleenega heleene@heakodanik.ee.
Enne talgute registreerimist mõtle oma ühingus läbi järgmised punktid:
- Kas sinu organisatsioon järgib annetuste kogumise head tava ja kas kodulehel on kättesaadavad:
- Ühingu meeskonna info
- Ühingu 2023. majandusaasta aruanne (no ja ideaalis kõik varasemad ka)
- Põhikiri
- Info selle kohta, milleks (üldiselt) annetusi kogute? (eesmärgid)
- Ülevaade, kuidas varem kogutud annetusi on kasutatud
- Kas meeskonnas on kindel vastutaja, kes tegeleb talgupäeva tegevuste eestvedamise ja koordineerimisega
- Kas on selge, mis on sinu ühingu talgute eesmärk?
- Mille jaoks annetusi kogute?
- Mida saadud rahaga ära tahate teha?
- Millist suhet soovite annetajatega luua?
- Kaaluge läbi ka, mis on varem annetuste kogumisel töötanud, mis mitte
- Kes on ühingu ja/või talgute sihtrühm?
- Era- või juriidilised isikud?
- Ühekordsed või püsiannetajad?
- Miks nad võiksid (just nüüd, just teile) annetada?
- Mis seda sihtrühma kõnetab?
- Mis on sihtrühmale sobiv suhtluskanal?
- Mis on sinu ühingu sõnum?
- Milles on probleem ja keda see puudutab?
- Mida teeb ühing selleks, et seda probleemi lahendada?
- Kuidas saavad toetajad kaasa aidata? (Mis on ühine võit, mida tahetakse saavutada?)
- Kes ja kuidas lugu rääkida saaks? Kas lugu saab ka näidata? Läbi milliste kanalite/viiside?
- Millised annetamise viisid on ühingu sihtrühmale kõige mugavamad?
- Pangalingi kaudu annetamine
- Annetustelefonile helistamine
- Püsikorralduse vormistamine
- Korjanduskastidesse annetamine
- Heategevuslike kaupade või teenuste soetamine